Odkręcanie opornych śrub w podróży

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • munio599
    Classic
    • 2009
    • 29

    Odkręcanie opornych śrub w podróży

    Zamieszczone przez Flame
    - silnik absolutna bajka, który młóci wszystko co się natrafi na drodze
    Trochę pokory kolego, nie trafiłeś na jednego forumowicza który zbudował statek kosmiczny :lol:
    A tak serio to jeździłem tym i wiem jak to ciśnie, super auto

    Zamieszczone przez Flame
    - przestronność wnętrza bardziej mi odpowiada w C6 niż C7
    Kiedyś w innym wątku pisałem, że trochę mało miejsca w środku bo człowiekowi wydaje się że w takim aucie to środku można się gonić, to się zemną kłóciłeś
    munio
  • Jacomelli
    Rider
    S_OCP Member
    • 2008
    • 501

    #2
    Odkręcanie opornych śrub w podróży

    Niedawno mój znajomy złapał gumę poza miastem. Męczył się ok 30 minut z odkręceniem koła i ni w ząb nie udało się. Skończyło się wezwaniem asistance i lawetą do najbliższego wulkanizatora.

    Jak mi o to opowiadał, to stwierdziłem że chyba wolałbym uniknąc takich podróży na lawecie, nawet na koszt ubezpieczyciela.

    Zacząłem szukać jakiegoś klucza który może pomóc w poluzowaniu śrub- bo metrowej rury nie zamierzam wozić :szeroki_usmiech

    Używał ktoś klucza przekładniowego? Jakieś opinie.


    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


    Ewentualnie są udarowe klucze pod zapalniczkę ale nie wierzę, żeby miały moc odkręcić.
    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14112
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Jacomelli, A taki nie wystarczy :?: http://www.toya24.pl/klucz-do-kol-17x19-rozsuwany.html Przecież jak go rozsuniesz to nie ma bata aby śruba nie puściła, przynajmniej ja takiej nie znalazłem



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zamieszczone przez eaglemirek
        Jacomelli, A taki nie wystarczy :?: http://www.toya24.pl/klucz-do-kol-17x19-rozsuwany.html Przecież jak go rozsuniesz to nie ma bata aby śruba nie puściła, przynajmniej ja takiej nie znalazłem
        Nim spokojnie się odkręci, ale na szelki wypadek nie zakręcaj nim :szeroki_usmiech
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • eaglemirek
          RS
          • 2010
          • 14112
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Zamieszczone przez AdamB
          ale na szelki wypadek nie zakręcaj nim :szeroki_usmiech
          Ja zakręcam ale z czuciem :szeroki_usmiech



          CB Harry II ASC + Triflex

          Pozdrawiam Mirek!!

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3774
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            Przed podróżą (lub w zależności od potrzeby np. w trakcie wymiany kół lato-zima) sprawdzić "jakość" przykręcenia śrub koła i fabryczny klucz wystarczy
            Nie stosować "wspomagacza nożnego" do dokręcania srub :szeroki_usmiech
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • Shadoon
              Ambiente
              • 2005
              • 161

              #7
              Polecam podczas zmiany opon zastosować odrobiny smaru miedzianego wtedy śruby nie będą się zapiekac :
              Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Ja zakręcam ale z czuciem :szeroki_usmiech
                Jak dokręcę koło własnymi rękami i kluczem z zestawu samochodowego to jest OK, ale tu trzeba indywidualnie podejść do przykręcania. Tym to raczej bym śruby ukręcił. :lol:
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • Guguś
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1212

                  #9
                  Tak jak napisali przedmówcy, klucz łamany rozsuwany + smarowanie śrub smarem miedzianym i nie ma bata aby śruba się nie odkręciła.
                  __________________________________

                  Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

                  Komentarz

                  • pawelkub11
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 186
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez endryu
                    Nie stosować "wspomagacza nożnego" do dokręcania srub
                    Chyba też sobię sprawię taki rozsuwany, bo zwykłem niestety stosować wspomagacz nożny, ale właśnie do odkręcania
                    Moja OIII RS TSI Moon White
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78980

                    Komentarz

                    • t271828
                      Elegance
                      • 2008
                      • 928

                      #11
                      Zamieszczone przez Guguś
                      Tak jak napisali przedmówcy, klucz łamany rozsuwany + smarowanie śrub smarem miedzianym i nie ma bata aby śruba się nie odkręciła.
                      Nie do konca jest tak wesolo, bo nawet jesli sami wymieniamy kola, to czasami miedzy wymianami auto trafia np. do ASO na przeglad i tam moze sie zdarzyc, ze zdejma kola, a jak je dokreca to juz tylko od nich zalezy. Ja ostatnio jak zmienialem kola na zimowe, to mialem po jednej srubie w kazdym kole tak dokrecone, ze trzeba bylo uzyc metrowej rurki do odkrecenia a gruby porzadny klucz sie gial.

                      Komentarz

                      • aronus
                        Rider
                        • 2008
                        • 643
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Ja mam prostą zasadę jak sam dokręcę nogą przy użyciu skodowskiego klucza z zestawu to i sam odkręcę i nie stosuję, żadnych wynalazków

                        Komentarz

                        • Jacomelli
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 501

                          #13
                          eaglemirek, Może faktycznie wystarczy. Byle barachła nie kupić
                          Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                          Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                          Komentarz

                          • ged
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 144

                            #14
                            Zawsze po wizycie w warsztacie (wymiana opon, klocków) jadę do domu, poluzowuję wszystkie śruby i dokręcam kluczem dynamometrycznym na 120Nm. ZAWSZE. Tylko w jednym warsztacie widziałem nasadkę sprężynującą skrętnie do klucza pneumatycznego. Taka nasadka po kilku uderzeniach daje właśnie 120Nm. Wszyscy inni ładują kluczami 600Nm bez żadnej reflekcji! To jest masakra dla śrub i gniazd. Polecam zawsze odkręcić i przykręcić z kluczem dynamometrycznym.

                            Komentarz

                            • Iqwan
                              Elegance
                              • 2010
                              • 758

                              #15
                              aronus, dokładnie stosuję taką samą zasadę
                              Chodź raz mi się zdarzyło, że zdejmowałem koła bo czyściłem nadkola i następnego dnia wymieniałem tarcze i klocki, więc pojechałem do "serwisu" i musieli zdjąć przednie koła i nie mogli odkręcić tym pneumatycznym i mi o tym powiedzieli, że ten kto zakręcał koła to przesadził, że mogą ukręcić śruby i takie tam i spytałem czy mogę je sam odkręcić i odkręciłem im oryginalnym kluczem z bagażnika:]
                              była Skoda Octavia 1.9 TDI 110KM 2000
                              a teraz Skoda Octavia 1.8T 180 RS 2004
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87072

                              https://goo.gl/photos/NaMK4R1TM5eWMCQZA <-- album

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10983
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez ged
                                dokręcam kluczem dynamometrycznym na 120Nm. ZAWSZE
                                dokładnie tak trzeba
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Prezes52
                                  RS
                                  • 2012
                                  • 6427
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Jacomelli, spokojnie taki rozuwany wystarczy korzystam z niego od 3 lat i nie miałem jeszcze żadnego problemu :szeroki_usmiech


                                  Mariusz
                                  Spoty Tarnowskie

                                  Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                                  Komentarz

                                  • Jacomelli
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 501

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Iqwan
                                    aronus, dokładnie stosuję taką samą zasadę
                                    Chodź raz mi się zdarzyło, że zdejmowałem koła bo czyściłem nadkola i następnego dnia wymieniałem tarcze i klocki, więc pojechałem do "serwisu" i musieli zdjąć przednie koła i nie mogli odkręcić tym pneumatycznym i mi o tym powiedzieli, że ten kto zakręcał koła to przesadził, że mogą ukręcić śruby i takie tam i spytałem czy mogę je sam odkręcić i odkręciłem im oryginalnym kluczem z bagażnika:]
                                    MOC JEST Z TOBĄ 8)

                                    [ Dodano: Czw 17 Sty, 13 13:01 ]
                                    Jak bedę w jakimś sklepie to nabędę taki klucz z przedłużką
                                    Była: O1 2003 .19 TDI ASV
                                    Jest Vectra 1.9CDTI 2008

                                    Komentarz

                                    • zadariusz1
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 543
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                                      #19
                                      Ja swoje kola sam zdejmuje u wulkanizatora tylko wywazenie,dokrecam je sam kluczem z bagaznika i przewaznie na jesieni,gdy zmieniam alu na stalowe to krew mnie zalewa za zadne skarby nie moge odkrecic srub,puszczaja dopiero gdy zaloze rurowa przedluzke na klucz,ostatnio robilem klocki i zeby odkrecic 2 sruby musialem sie udac do wulkanizacji i gosciu mimo tego iz ja dokrecalem sruby reka to naprawde mial problem,zeby je ruszyc pomogla dopiero rura i mlotek.Nabylem wyzej wymieniony klucz i poki co udaje mi sie jakos odkrecic te sruby.Nie mam pojecia co w nich jest nie tak,ze tak sie zapiekaja,nie wiem ile w tym prawdy,ale ostatnio w serwisie mowili mi,ze te sruby same sie dokrecaja w czasie jazdy.Nie potrafie sobie wyobrazic sytuacji w ktorej bez tego klucza na trasie mialbym sam zmienic kolo

                                      Komentarz

                                      • tomekjmopl
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 1187
                                        • Opel
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez eaglemirek
                                        Jacomelli, A taki nie wystarczy :?: http://www.toya24.pl/kluc...-rozsuwany.html Przecież jak go rozsuniesz to nie ma bata aby śruba nie puściła, przynajmniej ja takiej nie znalazłem
                                        Też tego używam i niestety zaliczyłem już raz wtopę. Śruba wprawdzie puściła, ale gwint już nie . Co miałem potem przebojów, żeby ten kikut z piasty wyjąć, szkoda gadać ... :?

                                        Komentarz

                                        • Andrzej.P
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1516
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Jacomelli
                                          Jak bedę w jakimś sklepie to nabędę taki klucz z przedłużką
                                          Zwykłe pokrętło fajkowe (pod nasadki 1/2"), do tego odpowiednia nasadka i zwykła rura 1m (o średnicy wewn. min. większej niż średnica pokrętła). Niezawodny sposób na "trudne" śruby
                                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                          Komentarz

                                          • logan_x
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 401
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Po przygodach z odkręceniem śrub trzymających aluminiowe felgi, zakupiłem porządne pokrętło około 60 cm do nasadki, poza tym zawsze smaruje główki śrub smarem miedzianym.
                                            Smaruje też piasty w miejscu styku z felgą, bo też raz miałem kłopot ze zdjęciem felgi aluminiowej.

                                            Od wulkanizatora słyszałem, że pomaga uderzenie w młotkiem w główkę śruby.

                                            Komentarz

                                            • eaglemirek
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 14112
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              #23
                                              logan_x, Główki śrub a nie gwint, smar miedziowy i aluminium. Ciekawostki same :shock:



                                              CB Harry II ASC + Triflex

                                              Pozdrawiam Mirek!!

                                              Komentarz

                                              • vaz
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 799
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Może taka mała ankieta- kto dokręca koła zalecanym momentem 120 Nm :?: :diabelski_usmiech
                                                Po dokręceniu szpilek w/w momentem nigdy nie miałem problemu z odkręceniem kół za pomocą klucza krzyżakowego, który zawsze wożę w bagażniku.
                                                Styk felgi z piastą mam zabezpieczony zwykłym smarem łożyskowym.
                                                Oczywiście nie używam smaru miedziowego do powierzchni aluminiowych :idea: :idea: :idea:
                                                Antyfotoradar Valentine1
                                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                                Komentarz

                                                • yarecki
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 130

                                                  #25
                                                  a takie cos do kol maja w Juli - http://www.jula.pl/klucz-do-odkrecan...-650-nm-173020

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...